Computer helpdesk

Computer helpdesk

Computer helpdesk problemen herstellen Veel voorkomende computer problemen Helpdesk faq Standaard Computer Problemen oplossen handleiding Computer problemen helpdesk

PROBLEEM MET INSCHAKELEN VAN MIJN COMPUTER  helpdesk Controleer het netsnoer. Controleer of het goed is aangesloten op de computer en het stopcontact

MIJN COMPUTER LIJKT TE WORDEN INGESCHAKELD, MAAR MIJN MONITOR WERKT NIET.
helpdesk De meeste monitors hebben een kleine lampje naast de knop die kan helpen bij het oplossen van problemen, zie gebruiksaanwijzing monitor of de helpdesk tips hieronder.Is de stroom ingeschakeld? Check. Als het lampje geel is en knippert, dan is er geen signaal van de computer naar de monitor.Er kan een losse kabelverbinding aan de achterzijde van de computer zijn.Zorg ervoor dat de pinnen van de connector niet verbogen zijn.Als er geen lampjes branden op de monitor heeft hij meestal geen stroom.Controleer of het netsnoer is aangesloten op een goede voedingsbron.Als de stroombron ok is, dan kan het netsnoer aan de achterzijde van de monitor los zitten. Sluit het netsnoer aan de achterzijde van de monitor opnieuw aan

MIJN TOETSENBORD DOET HET NIET.
helpdesk Foutbericht: “Keyboard error – kan het toetsenbord niet vinden.Toets F1 om door te gaan of op F2 om te selecterenHet toetsenbord is los of niet aangesloten. Controleer of de pennen in de kabel recht aansluiten op de aansluiting aan de achterzijde van de computer.Zit de plug in de juiste socketDe kleur van de toetsenbord plug is paars, dus moet deze worden aangesloten op de paarse socket.

IK HEB PROBLEMEN MET MIJN MUIS!
helpdesk Als u de muis beweegt of klikt op de knop en er gebeurt niets, kan het worden veroorzaakt door losse verbinding of de muis is aangesloten op de verkeerde socket. zorg ervoor dat de pinnen niet verbogen zijn van de plug en socket.De groene pin van de muis moet worden aangesloten op de groene aansluiting.Als uw muis werkt, maar traag is, dan is een beetje schoonmaken van de onderdelen meestal voldoende om de boel weer op gang te krijgen.Na verloop van tijd komt er stof op de interne rollen van de muis.

MIJN COMPUTER WIL NIET ONLINE..!
helpdesk Een patch cord is een kabel met stekkers aan beide uiteinden, die wordt gebruikt om verbinding met het Local Area Network (LAN) te maken.Is de patchkabel aangesloten op het stopcontact aan de muur? Zo niet, dan zal er een pop-up herinnering worden weergegeven op de onderste rechterkant van uw beeldscherm waarin wordt gesteld: “Local Area Connection. Een netwerkkabel is niet aangesloten. Probeer om het opnieuw aan te sluiten.Is de patchkabel aangesloten op de Network Interface Card (NIC) in de computer? De meeste computers hebben een beetje licht aan de achterzijde, dat brandt wanneer het patch snoer is aangesloten en werkt.

MIJN PRINTER PRINT WARTAAL!
helpdesk De meest voorkomende oorzaak is dat je een verkeerde printerdriver hebt.Ten eerste moet u uw printermodel weten. Als je eenmaal weet welk printer model je hebt, klik op de “Start” knop in de linker bovenhoek.Klik op “Printers en faxapparaten.” Een lijst met geïnstalleerde printers in de computer wordt weergegeven.Naast de standaardprinter staat een vinkje. Als de printer die is ingesteld als standaard overeenkomt met de printer die is aangesloten op uw computer, dan zou het moeten werken.Als de modellen niet overeenkomen, dan moet je de bijpassende printer in de map selecteren.Klik met de rechtermuisknop op het printer model en kies “Instellen als standaard”.Als de printer en de driver goed zijn, maar er is nog een afdrukprobleem, is het mogelijk dat de printerkabel los is.

MIJN PRINTER STOPT ZO MAAR, WAT MOET IK DOEN?

helpdesk Te veel afdruktaken kan de oorzaak zijn.Zoek naar het pictogram van de printer, deze bevindt zich in de rechter benedenhoek. Dubbelklik op het printerpictogram. De documenten in behandeling voor afdrukken worden weergegeven. Markeer alle hangende documenten, rechts klik op selecteren om te annuleren.

IK KAN DE CDROM NIET OPENEN!
helpdesk
MOGELIJKE OORZAAK: CD-ROM zit vast ACTIE: Open handmatig het cd-station met behulp van een pin

DISK BOOT FAILURE
helpdesk Mogelijke oorzaak: Er is een diskette in het diskettestation of er een CD in de CD-ROM drive aanwezig.ACTIE: Verwijder de diskette in het diskettestation of de CD in de CD-ROM-stationCPU PROCESSOR IS TRAAG helpdeskMOGELIJKE OORZAAK: te veel toepassingen die tegelijk draaien ACTIE: Sluit enkele toepassingen.Het is aanbevolen om de dingen waarmee je bezig bent eerst op te slaan.Het is het beste om regelmatig op te slaan als u werkt. Dit zorgt ervoor dat uw werk niet verloren zal gaan in geval van een stroomstoring, een programma fout of u per ongeluk de computer uitschakeld.

ORGANISEREN VAN BESTANDEN EN MAPPEN
helpdesk Maak een mappenstructuur voor jezelfDe meest effectieve manier om uw bestanden te organiseren is door het creëren van een mappenstructuur. Bijvoorbeeld, kunt u mappen maken in Mijn Documenten voor: Cijfers Rapporten Presentaties Foto’s Kladjes Muziek

DE LUIDSPREKER GEEFT GEEN GELUID

helpdesk MOGELIJKE OORZAAK: De plug is niet aangesloten op de computer ACTIE: verbind de plug van de luidspreker met de computerGebruik de juiste plug ingang op de computer, deze word meestal met een luidspreker icoontje aangegeven.Het is ook mogelijk dat niet de juiste geluids driver is geinstalleerd.Een optie kan ook zijn dat het geluid is afgesteld op minimaal in de geluidsmixer rechts onder in het beeld.

Top 10 computer problemen
1. De Computer Start niet
2. Het scherm blijft leeg
3. Abnormaal functioneren
4. Windows wil niet opstarten
5. Het scherm loopt vast
6. Computer is langzaam
7. Vreemde geluiden
8. Langzaam Internet
9. Oververhitting
10. Geen internetverbinding